Lumbago

Lumbago - Smerter i ryggen

Lumbago betyr i seg selv bare "smerte i ryggen", og smertene skyldes ofte nedsatt bevegelse i leddene mellom ryggvirvlene. Dette fører igjen til stramme og ømme muskler. Smertene kan være lokale eller de kan stråle ned i beina. Kiropraktoren undersøker, diagnostiserer og behandler slike smerter i lavryggen.

Kiropraktor og fysioterapeut T. Thomassen har i flere år jobbet på kiropraktorakutten på Din Helse Bjølsen og har mye erfaring med lumbago som kan være fra bare litt ubehag i visse situasjoner til å være fullstendig invalidiserende i andre. Dessverre gjør vi ikke hjemmebesøk hvis det skulle være så ille at du ikke kommer deg noe sted da det er svært lite man kan få gjort med en slik type pasient hjemme.

Behandling av lumbago

Lumbago er en av hovedårsakene til langtidssykemelding. Uansett hvor små og ubetydelige dine plager er bør du aldri prøve å "vente ut" problemene. Lumbago er lettere å gjøre noe med hvis det tas tidlig. Kiropraktor og fysioterapeut T. Thomassen vil kunne hjelpe pasienter med smertelindring og forebygging ved hjelp av øvelser i etterkant av at behandlingen er over.

Ryggsøylen påvirker hele kroppen. Klikk på 3D spine simulatoren fra Chiromatrix.com for å se hvordan ryggsøylen er bygd opp.

Sliter du med lumbago / smerter i ryggen?

Les mer om